Програма „Обдаровані діти м. Долини” на 2010-2015р.р.

23.04.2015 23:40

 

Відділ освіти Долинської РДА

Долинська районна Станція юних техніків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма

„Обдаровані діти м. Долини”

на 2010-2015р.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реалізація

програми «Обдаровані діти м. Долини»

на 2010-2015р.р.

 

 

Мета: створити максимально сприятливі умови для

інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих гуртківців, реалізації творчого потенціалу особистості, формуванні її життєвих принципів і пріоритетів.

Завдання:

1. Визначення системи пошуку, відбору та організації навчання здібної і обдарованої учнівської молоді.

2. Створення оптимальних умов для розвитку здібної, обдарованої особистості.

3. Оновлення національної свідомості, формування духовності і поваги до національної культури, виховання загальнолюдських цінностей, утвердження духовної єдності українського народу.

4. Формування необхідних знань, вмінь, навиків, якостей особистості на рівні державних стандартів освіти при максимальному розвитку закладених здібностей, нахилів, уподобань.

5. Стимулювань внутрішніх сил особистості до розвитку і самовиховання.

Об’єкт дослідження: навчально-виховний процес.

Предмет дослідження: обдарованість, можливість її розвитку.

Суб’єкт дослідження: обдарована дитина.

Очікуваний результат: забезпечити розумне поєднання здобуття

знань та прагматичної підготовки, що надалі даватиме гуртківцю можливість зайняти привілейовану позицію на ринку робочої сили.

 

 

 

 

1

 

Науково-методичне забезпечення роботи

з обдарованими дітьми

 

1. Направити науково-методичну роботу на виконання таких завдань:

            1) розвиток традиційних і пошук інноваційних високоефективних форм роботи з керівниками гуртків;

            2) удосконалення методики формування і діяльності творчих груп методичних об’єднань, МАНУ;

            3) активізація експериментально-дослідницької роботи, вивчення і узагальнення ППД, впровадження сучасних інноваційних ідей, прогресивних технологій;

            4) створення оптимальних умов для підготовки наукової, пошукової роботи та всебічного розвитку здібних, обдарованих гуртківців, реалізації творчих запитів, забезпечення фундаментальної допрофесійної підготовки з обраного профілю.

            Проблемні питання:

-          заняття гуртка – основна ланка навчальної роботи гуртківця;

-          інноваційної форми і методи роботи на заняттях гуртків, що забезпечують глибокі та міцні знання, розвивають творчі здібності гуртківців;

-          поширення передового досвіду з навчально-виховної роботи;

-          спільна робота сім’ї, Станції і громадських організацій у вихованні гуртківців;

-          поліпшення якості навчально-виховного процесу на основі здійснення проблемного питання;

-           розвиток творчих здібностей дитини.

 

Шляхи реалізації програми:

-          пошук і відбір обдарованих дітей (див. схему 1);

-          створення умов для їхнього розвитку;

-          упровадження змісту освіти й надання можливостей для реалізації здібностей через пошуково-дослідницьку та наукову роботу;

-         створення системи безперервної освіти „райСЮТ – ВНЗ”.

 

2

 

 

 

4. Чи була вибрана структура заняття ефективною для розв'язання цієї мети? Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи заняття?

            5. На яких ідеях, положеннях, фактах зробили головний акцент на заняття?

            6. Які методи навчання використовувалися для розкриття нового матеріалу?

Наскільки був обґрунтованим вибір методів навчання?

            7. Які форми навчання були обрані для пояс­нення нового матеріалу й чому? Чи був застосо­ваний диференційований підхід до гуртківців?

            8. Як було організовано контроль засвоєння знань, формування вмінь і навичок? У яких фор­мах і якими методами цей контроль здійсню­вався?

            9. Які види, способи, прийоми організації діяль­ності забезпечили високу працездатність гуртківців протягом усього заняття?

            10. Завдяки яким прийомам вдалося раціо­нально використати час, запобігти переванта­женню гуртківців?

            11. Завдяки чому на занятті зберігалася добра психологічна атмосфера спілкування з гуртківцями?

            12. Чи були продумані додаткові методичні при­йоми (і які) на випадок непередбачуваних ситу­ацій?

            13. Чи вдалося керівникові повною мірою реалі­зувати всі поставлені завдання? Якщо не вдалося, то з яких причин? Коли керівник планує завершити їх виконання?

            Стратегічне планування діяльності райСЮТ здійснюється з урахуванням маркетингових засад управління організацією.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Відвідування занять протягом робочого дня в різних гуртках. Мета: вивчення використовуваних методичних прийомів для різних вікових груп гуртківців

 

 

Продовження таблиці 2

 

№ з/п

Назва заходів

Термін викон.

Відповідальні

4

Забезпечити санітарно-гігієнічні умови роботи райСЮТ:

-          відповідність режиму роботи райСЮТ санітарно-гігієнічним  вимогам;

-          забезпечувати відповідний повітряний і тепловий режим;

-          утримувати приміщення райСЮТ згідно із санітарними нормами

постійно

Адміністрація райСЮТ

5

Організувати проходження гуртківцями навчально-виробничої практики у малому підприємстві „Приймак”

постійно

Адміністрація райСЮТ

VI. Розвиток матеріально-технічної бази

1

Обладнати кабінети із предметів технічного циклу

до 2015

Адміністрація райСЮТ

2

Обладнати кабінети сучасними меблями

2010-2015

Адміністрація райСЮТ

3

Укрити лінолеумом підлогу

до 2015

Адміністрація райСЮТ

4

Зробити дах

2010-2015

Адміністрація райСЮТ

 

 

Важливу роль у реалізації програми «Обдаро­вані діти» відіграє відвідування занять керівни­ками райСЮТ.

            Кожний керівник повинен уміти проводити само­аналіз заняття. Для цього адміністрація райСЮТ запропо­нувала кожному керівнику відповісти на ряд запитань:

            1. Чи враховані під час планування і проведення заняття реальні навчальні можливості гуртківців?

            2. Яке місце занять в темі, розділі? У чому специфіка цього заняття? Його тип.

            3. Мета заняття (загальноосвітня, виховна, розвивальна). Чи був між ними взаємозв'язок? Які завдання були головними? Які особливості гуртка, окремих груп гуртківців були враховані при визна­ченні завдань заняття?

 

 

10

Схема 1

Навчально-виховний процес з обдарованими гуртківцями в Долинській райСЮТ

 

     Сфера пошуку                             Критерії, за якими здійснюється

                                                                                  пошук

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3

 

Таблиця 1

Програма роботи «Обдаровані діти м. Долини» на 2010-2015 рр.

 

№ з/п

Зміст

Термін виконання

Відповідальний

І. Психолого-педагогічні аспекти реалізації програми

1

Опрацювати критерії та показники виявлення обдарованих гуртківців

2010

 

2

Поповнювати банк даних дітей райСЮТ

постійно

 

3

Забезпечити постійний патронат психологічної служби над обдарованими дітьми

постійно

Практичний психолог

4

Вшанування обдарованих гуртківців (концерт „День райСЮТ”)

щорічно, жовтень

 

5

Розробити циклограму заходів щодо реалізації напрямів програми „Інтелектуальний потенціал Долинщини”

щорічно

 

6

 Висвітлювати в засобах масової інформації відомості про творчі здобутки молоді, її участь в конкурсах, олімпіадах, змаганнях, інших заходах

постійно

 

ІІ. Науково-методичні аспекти

1

Проводи аналіз досягнень обдарованих гуртківців в олімпіадах, МАН, конкурсах і вносити відповідні записи до банку даних гуртківця

щорічно

 

2

Обговорити цикл тем з журналу „Обдарована дитина”

2010-2015

 

3

Сприяти навчанню та вихованню обдарованих гуртківців, зростанню їхньої майстерності шляхом участі в олімпіадах, змаганнях, конкурсах, турнірах, фестивалях, вступ до вищих навчальних закладів

постійно

Адміністрація райСЮТ

4

Розширити мережу гуртків

2010-2015

Адміністрація райСЮТ

 

 

4

 

 

Продовження таблиці 2

 

№ з/п

Назва заходів

Термін викон.

Відповідальні

5

Систематизувати зібраний матеріал з історії розвитку райСЮТ і створити відповідну експозицію до 40- річчя райСЮТ

до 2010

Адміністрація райСЮТ

6

Формувати технічні особливості через залучення гуртківців до активної конструктивно-технічної діяльності під девізом „Моя Батьківщина починається з Долинщини”

постійно

Адміністрація райСЮТ

7

Сприяти розвитку моральних почуттів, рис особистості, а саме: доброти, справедливості, честі, поваги до себе та інших, шанобливого ставлення до людей похилого віку

постійно

Керівники гуртків

8

Забезпечувати дієвість дитячої організації „Бригантина”, основним принципом якого повинні стати слова: „райСЮТ – мій дім, я – господар в нім”

постійно

 

9

Підтримувати творчі стосунки з Косівським інститутом прикладного мистецтва, Дрогобицьким інститутом факультет – інженерно-педагогічний

2010-2015

Директор райСЮТ

V. Соціальних захист учасників навчально-виховного процесу

1

Сприяти вирішенню проблем соціального захисту, адаптації, збереження і зміцнення здоров’я гуртківців та працівників райСЮТ

постійно

Адміністрація райСЮТ

2

Співпрацювати з закладами охорони здоров’я з питань медичних оглядів та медичного обслуговування

постійно

Адміністрація райСЮТ

3

Дотримуватись Положення про охорону праці в закладах освіти, проводити інструктаж працівників та гуртківців райСЮТ щодо правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії

постійно

Адміністрація райСЮТ

 

 

 

9

Продовження таблиці 2

 

№ з/п

Назва заходів

Термін викон.

Відповідальні

ІІІ. Виявлення обдарованих гуртківців і їх всебічна підтримка

1

Створити постійно діючу систему пошуку обдарованих і здібних гуртківців райСЮТ

постійно

педколектив

2

Поновлювати інформаційний банк даних „Обдаровані діти райСЮТ” за різними напрямами

постійно

Адміністрація райСЮТ

3

Використовувати різні форми роботи для розвитку творчо обдарованих гуртківців:

-          предметні олімпіади;

-          районні змагання;

-          конкурси технічного спрямування („Технічний ерудит”)

постійно

Адміністрація райСЮТ

4

З метою пошуку юних олімпійців проводити конкурси, виставки

щорічно

Адміністрація райСЮТ

5

З метою стимулювання навчальної діяльності ввести в практику роботи райСЮТ свято обдарованого гуртківця

2010

 

6

Сприяти участі гуртківців райСЮТ різноманітних районних, обласних, республіканських змаганнях, конкурсах, виставках

постійно

Адміністрація райСЮТ

7

Підтримувати тісні зв’язки з Косівським інститутом прикладного мистецтва

постійно

Адміністрація райСЮТ

IV. Пріоритетні напрями виховної роботи райСЮТ

1

Виховну роботу здійснювати через творчі групи гуртків, які формуються за напрямами національного виховання відповідно до Концепції виховання дітей та молоді в національній системі та Концепції громадського виховання

постійно

Адміністрація райСЮТ

2

У виховній діяльності спиратись на сім’ю, підвищувати її психологічно-педагогічну культуру через батьківський лекторій, участь у педагогічних консиліумах, станційних святах сім’ї конференціях

постійно

педколектив

3

Продовжувати створювати мережу гуртків технічного спрямування, залучаючи фахівців

постійно

Директор райСЮТ

4

Систематично проводити істироко-краєзнавчу роботу в райСЮТ

постійно

 

 

8

 

Продовження таблиці 1

 

№ з/п

Зміст

Термін виконання

Відповідальний

ІІІ. Робота з кадрами

 

1

Через роботу МК проводити науково-методичні заняття з педагогічними керівниками щодо організації роботи з обдарованими дітьми

постійно

 

 

2

Визначити наукових керівників для написання дослідницьких робіт МАН згідно наказу від 05 вересня 2008 р.

щорічно

Адміністрація райСЮТ

 

ІV. Матеріально-технічне забезпечення

 

1

Обладнати кабінети сучасними меблями

2010-2015

Адміністрація райСЮТ

 

2

Продовжити комплектування бібліотеки райСЮТ популярними і науковими виданнями

постійно

 

 

3

Сприяти залученню спонсорів для підтримки обдарованих гуртківців

постійно

Адміністрація райСЮТ

 

             

 

Основні завдання програми:

-          реалізація Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про позашкільну освіту” Державної національної програми „Освіта”, постанови Кабінету Міністрів України;

-          розвиток інтелектуального потенціалу райСЮТ, створення умов для творчого і духовного зростання особистості;

-          підвищення авторитету райСЮТ як освітньо-культурного закладу серед громадськості району.

 

Головні проблеми райСЮТ:

-          несприятливе територіальне розташування райСЮТ;

-          недостатня матеріально-технічна база райСЮТ, обмежена кількість кабінетів для повноцінної реалізації основної мети програми;

5

-          відсутність системної державної та спонсорської фінансової підтримки для забезпечення райСЮТ сучасним технічним обладнанням, програмно-методичною літературою.

 

Програма розроблена за такими напрямами (див. таблицю 2):

  1. новий час – нові шляхи управління розвитком райСЮТ.
  2. райСЮТ, яка розвивається, - творчий керівник і сучасні науково-педагогічні технології.
  3. виявлення обдарованих гуртківців і їхня всебічна підтримка.
  4. пріоритетні напрями виховної роботи райСЮТ.
  5. соціальний захист учасників навчально-виховного процесу.
  6. розвиток матеріально-технічної бази.

Таблиця 2

Система заходів щодо реалізації програми „Обдаровані діти”

 

№ з/п

Назва заходів

Термін викон.

Відповідальні

І. Новий час – нові шляхи управління розвитком райСЮТ

1

До 01.09 щороку формувати оптимальну мережу гуртків

щорічно

Адміністрація райСЮТ

2

Удосконалити власну модель управління райСЮТ, розробивши посадові й функціональні обов’язки адміністрації райСЮТ, виходячи із системи її роботи

 

Директор райСЮТ

3

Аналіз стану освітньої діяльності райСЮТ проводити через діагностичні гуртки, анкетування, тестування

постійно

Адміністрація райСЮТ

4

Проводити діагностику запитів гуртківців щодо розвитку їхнього інтелектуального рівня, інтересу до знань

щорічно

Адміністрація райСЮТ

5

Продовжувати налагодження зв’язків із ВНЗ для створення умов профільного навчання й координації позашкільних навчальних програм із вимогами до вступних екзаменів у ВНЗ

2010-2015

Директор райСЮТ

6

Сприяти всебічному розвитку в райСЮТ психологічної та соціально-педагогічної служби

2010-2015

Адміністрація райСЮТ, практичний психолог

7

Дбати про повну укомплектованість райСЮТ педагогічними працівниками з відповідною освітою

постійно

Директор райСЮТ

 

6

Продовження таблиці 2

 

№ з/п

Назва заходів

Термін викон.

Відповідальні

8

Забезпечувати оптимальність розподілу педагогічного навантаження, обґрунтовуючи й обумовлюючи розміщення педагогічних кадрів

постійно

Директор райСЮТ

9

Забезпечувати безперервну освіту педагогічних кадрів

постійно

Директор райСЮТ

10

Упроваджуючи принцип гласності, забезпечувати право кожного працівника райСЮТ на одержання з будь-якого питання повної і достовірної інформації, а також право на відкрите і вільне обговорення

постійно

Директор райСЮТ

11

Продовжувати здійснювати керівництво членами педколективу, використовуючи різні види контролю: повна довіра, періодичний контроль, постійний контроль

постійно

Директор райСЮТ

12

Поповнювати комп’ютерний банк нормативних документів та інформаційного забезпечення процесу управління

2010

 

13

Вивчати систему роботи діяльності навчальних закладів Івано-Франківська, Тернополя, Ужгорода

постійно

Адміністрація райСЮТ

ІІ. Районна Станція, що розвивається, – творчий керівник і сучасні науково-педагогічні технології

1

Методичну роботу спрямувати на підвищення фахового рівня керівника, упроваджуючи нові технології і системи

постійно

 

2

Продовжити вдосконалювати створені програми із спеціальних технічних дисциплін шляхом апробації в навчальному процесі

2010-2015

Адміністрація райСЮТ, керівники гуртків

3

Спрямувати роботу МО керівників гуртків на створення оптимально соціально-культурного мікроклімату в колективі, який сприяв би духовному і творчому розвитку гуртківців

2010-2015

 

4

Проводити в райСЮТ конкурс „Керівник року”

щорічно

Адміністрація райСЮТ

 

Ви можете писати тут...